20 snabba bokfrågor

Som ett första inlägg tänkte jag att jag kunde svara på lite blandade frågor om böcker. Så här kommer: 20 snabba bokfrågor!
 
Snabbläsare eller långsamläsare? Om jag inte blir distraherad av en massa ljud.
 
Tegelstenar eller tunnisar? Jag kommer rätt ofta på mig själv när jag läser ut tegelstenar snabbare än tunnisar... 
 
Bibliotek eller bokhandel? Dock helst en riktigt bra secondhand eller loppis, där kan man hitta mycket unikt och spännande till bra pris.
 
Ljudbok eller e-bok? Ingen av dem. Tycker om att kunna lukta på boken jag läser och pilla lite på sidorna.
 
Inbunden eller pocket? För att det är mycket lättare att ta med sig, helst ska den vara lite tummad och ha en bruten rygg också så att den är bekväm att hålla i.
 
Vampyrer eller spöken? Skulle göra mitt 12 åriga jag besviken om jag sa något annat eftersom Twilight typ var det bästa som hänt mig.
 
En i taget eller slalomläsning? Oftast, slalomläsning gör mig förvirrad och jag gillar att verkligen grotta ner mig i någonting.
 
Nytt eller gammalt? Inget går upp emot en bok man längtat länge på, men tycker om mycket gammalt också.
 
Bokmärke eller hundöron? Jag är för lat för att leta på ett bokmärke så oftast blir det ett hundöra eller en bit toapapper om det inte är en lånad bok såklart... jag hundörar också ofta citat jag hittar i böcker.
 
Snacks eller godis? Vad som helst bara det går att äta eftersom jag alltid är hungrig. Dock brukar det oftast bara bli en kopp te eller kaffe.
 
Biografier eller memoarer? Var tvungen att googla upp skillnaden, men känns ändå som att det är fler som inte är författare än de som är det som har levt ett liv värt att skriva om. Men om en författare också har något bra att skriva om är ju det bäst.
 
Skräck eller chiklit? Jag är alldeles för harig för skräck.
 
Soffan eller sängen? För att det alltid är nice att läsa tills man somnar.
 
Inne eller ute? Även om det väldigt sällan händer, på grund av svenskt väder bland annat.
 
Boken eller filmen? Ganska uppenbart, finns dock undantag.
 
Twitter eller facebook? Hade twitter en vecka, gav upp när jag såg hur lite man fick skriva i varje inlägg, gillar ej begränsningar.
 
Goodreads eller boktipset? Goodreads alla dagar i veckan, även om jag som med alla sociala medier är väldigt dålig på att uppdatera.
 
Kokbok eller bakbok? Är dålig på att både baka och laga mat, men mat är endå viktigare än bakverk.
 
Te eller kaffe? Världens svåraste fråga... men inget går faktiskt upp mot morgonkaffen.
 
Nobelpriset eller Augustpriset? Lätt eftersom jag är nördig när det gäller mycket mer än litteratur. Tycker både matte och fysik är kul också.
 
Listan har jag hittat på flera bokbloggar men för att nämna någon kan ni klicka här, här eller här
listor | 20, 20snabbabokfrågor, bok, bokblogg, bokfrågor, böcker, frågor, lista, litteratur, snabba | |
Upp