Fina bokomslag

Här är tre av de böcker som har de absolut finaste omslagen av dem jag äger.
 
- Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman För att det är blått, enkelt och passar så väl in i bokens handling. Tycker också att typsnittet är väldigt stilrent och snyggt. Boken är lite som en barnbok men mörkare och med en djupare mening, den är väldigt mystisk och magisk. Man vet inte riktigt vad i boken som händer på riktigt och vad som bara händer i huvudpersonens (en liten pojkes) huvud.
 
- Into the wild av Jon Krakauer För att det är enkelt och för att jag gillar skogen. Gillar också namnet på den här boken väldigt mycket, så mycket frihet och feeling i bara tre ord. En av de bästa böckerna jag läst någonsin, har redan skrivit om den en gång då jag tipsade om böcker att läsa runt jul, men ni kommer säkerligen få höra mer om den i framtiden också.
 
- Fyren mellan haven av M.L. Stedman Är en bok jag faktiskt bara köpte för omslaget... men min mor har läst den, tyckte mycket om den och jag litar mycket på hennes omdöme när det gäller böcker. Den handlar om en fyrvakt som bor på en enslig ö med sin fru. En dag spolas en båt upp på ön med en död man och en levande bebis. Fyrvaktarens fru ser detta som en gåva från gud eftersom hon inte kunnat få egna barn. Boken hamnade på den här listan av ungefär samma anledningar som den första. Tycker också att fyrar är väldigt fina och att den guldiga texten gjorde sig jättebra mot den blåa bakgrunden.
 
listor, recensioner | Fyren mellan haven, Jon Krakauer, M.L. Stedman, Neil Gaiman, Oceanen vid vägens slut, bokomslag, böcker, design, fantasy, into the wild, litteratur, recension, verklighetsbaserat | |
Upp