Harry Potter tag

Hittade listan på den här bloggen och kände att vad som helst som har med HP att göra är ju nice så vi kör!
 
 
Favoritbok? Harry Potter och Fenix orden eftersom den är lite politisk, Sirius Black är med och tycker om den inre kampen Harry Potter har genom hela boken.
 
 
Favoritfilm? Harry Potter och dödsrelikerna pt 1, kan inte riktigt sätta fingret på varför. Soundtracket är grymt som vanligt, tycker om Gringottsscenerna och hela filmen känns som att den håller andan inför det som ska komma. Situationen ovan är väldigt kul också.
 
 
"sämsta" filmen? Kan faktiskt inte utnämna någon till den sämsta....
 
 
Scener som fick dig att gråta? OBS spoilers!! När Cedrik dött och det kommer en scen där Sirius Black kommer att ta hand om Harry Potter, som inte finns med i filmen. Grät när man fick se Snapes förflutna i minnessållet och när Hedwig dog.
 
 
Om du kunde hångla med någon karaktär, vem skulle det vara? Lätt fråga. Antingen en ung Lupin eftersom han säkerligen var mystisk och snygg då. Alternativt filmCedrik eftersom jag har en gigantisk crush på Robert Pattinson.
 
 
favoritkaraktär? Remus Lupin.
 
 
Vad skulle din patronus vara? Enligt ett test skulle jag vara en groda men jag tror mera på en varg eftersom jag gillar skogen, tycker om att springa och vara ensam.
 
 
 
Vilket hus är du med i? Ravenclaw.
 
 
Om du kunde möta någon av skådespelarna, vem skulle det vara? Emma Watson för att hon är snygg, feminist och så galet smart.
 
 
Om du var med i Quiddich laget, vilken position skulle du spela? Sökare eftersom jag inte kan hantera bollar, känner att sökaren har minst kontakt med dessa.
 
Favorit ship? Den korta stund det var Cho och Harry.
 
 
Är du nöjd med slutet? Slut med plot-twists och där den onda dör gör mig alltid nöjd. Dessutom gillar jag cheezy några år senare slut.
 
listor | böcker, fantasy, filmtips, harry potter, harry potter tag, litteratur | |
Upp