Ordning i bokhyllan

 
För ett par dagar sen bestämde jag mig för att skapa lite ordning i det kaos som tidigare fanns i min älskade men överfulla bokhylla.
 
- Jag ställde mina böcker i två lager för att alla skulle få plats...
 
- Förutom att mina serier står tillsammans finns inte mycket ordning. De som är verklighetsbaserade på något sätt står längst ner i högra hörnet, mina anteckningsblock längst upp i vänstra och såklart Twilighthyllan högst upp som är ett minne från mitt 12åriga jag.
 
- Jag personligen tycker också att det både är fint och skapar mera plats om man staplar några böcker horisontellt. Någon gång har jag också färg koordinerat mina böcker vilket är fint men tycker inte om att man inte lika lätt kan hitta böcker i en serie eller av samma författare.
 
 - Förutom detta rensade jag också ut några böcker jag kände att det inte var värt att spara T.ex. hade jag tre kopior av En liftares guide till galaxen av Douglas Adams vilket kanske inte var så himla nödvändigt, så dessa blir körda till närmaste second-hand inom kort.
 
- Det enda nya jag gjort egentligen är att ställa fram böckerna med mina favoritomslag så man kan se dem ordentligt, men en närmare titt på dessa kommer i nästa inlägg.
 
 
 
 
 
 
tips | Hur man organiserar en bokhylla, bokblogg, bokhylla, böcker, litteratur, tips | |
#1 - - annamariaa:

åh vad fin din bokhylla blev! har precis gjort igordning min också, blir så glad varje gång jag ser den nu. nu får vi bara hoppas att vi kan hålla dena ordningen, kram på dig

Svar: Tack:)) ja, men det brukar vara svårt att hålla ordningen;) kram
Amanda Daniels

Upp