packning//reseläsning

Nu ska vi snart kliva på flyget mot Holland! Stresspackade  hela morgonen. Men nu ligger i alla fall allt i väskorna och mina dr Martens är nyputsade så nu återstår det bara att ladda inför en fin vecka med vänner i ett annat land.
Har såklart alldelses för många böcker med mig också för bara en vecka. Men vem vet? Det kanske behövs.

Coraline - Nail Gaiman Mystisk och förhoppningsvis hyfsat lättläst fantasy som jag blivit tipsad om flera gånger. Handlar om en liten flicka som har en mystisk dörr i sitt hem som leder till en parallell värld.

Tunn luft - Jon Krakauer berättar om en av de farligaste mount everest expiditionerna någonsin. Gillar äventyr, natur och att läsa om hemskheter så jag tror att detta är nåt för mig. Dessutom samma författare som en av mina absoluta favoritböcker into the wild.

Resan till ljuset - Andrej Djakov fristående uppföljare till Metro 2033 som utspelar sig i Moskvas tunnelbana där människor tagit skydd efter ett kärnvapenkrig.

Liftarens guide till galaxen (alla i serien av orginalförfattaren men orkar inte räkna upp alla) - Douglas Adams Fantasyklassiker med udda humor, kan det bli bättre? Rymdresor och funderingar på livets mening kommer man få i denna har jag hört.
| |
Upp