2015 sammanfattning - övrigt

Bara för att det är så himla roligt med listor så kommer en till, som jag hittat här. Men efter denna är det nog med sammanfattningar.
 
Utsikt över Madrid
 
Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Var med på språkutbyte med Spanjorer, startade denna bokblogg, började jobba extra i hemtjänsten, var på ett event för matteintresserade och körde bil utan handledare.
 
Pridefestivalen i Amsterdam
 
Island: Geiser// Vulkankrater// Utsikt// Vattenfallet Gullfoss
 
Fjällvandring på Norska sidan av Grövelsjön
 
Skottland: Slott// Edinburgh// VM i orientering// Military Tatoo// Caféet där Harry Potter föddes
 
Vilka länder besökte du?
Spanien, Holland, Storbritanien, Norge och Island.
 
Är det något du saknade 2015 som du vill ha 2016?
Empati i världen, tid för nära och kära.
 
Vilket datum för 2015 kommer du alltid att minnas?
Vecorna runt då jag fyllde 18. Firanden och körkortstagande. Stort.
 
Vad var din största karriärmässiga framgång?
Att jag började jobba på hemtjänsten, att jag fått göra fler små fotojobb och att skolan gått bra.
 
Och din största framgång privat?
Att jag kännt mig mindre stressad i skolan det senaste halvåret.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Kaffe och resor. Ändå rätt bra grejjer.
 
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2015?
Alla från senaste säsongen av så mycket bättre. De bästa:
Drake-Niklas Strömstedt
The only one-Miriam Bryant
Vart du än går-Lisa Nilsson
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det där går väldigt mycket upp och ner för mig men generellt gladare, och mycket taggad inför studenten.
 
Från underbar helg med fina, fina vänner i Rättvik i somras.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Sluta tänka på vad andra tycker om mig hela tiden, gjort roliga saker med mina vänner, läst mer böcker i stället för att slösurfa.
 
Den maträtt du åt oftast 2015?
Mexikanskt. Vanlig tacos, quesedillas, tortilla med syltat rödlök och fetaost allt med jättemycket guacamole. Får liksom inte nog.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Kommer inte ens ihåg. Tog körkort och firade på andra dagar, men det var bra ändå.
 
Högsta önskan just nu?
Att världen ska bli en bättre och mer accepterande plats för alla som befinner sig här.
Att jag och mina nära ska få fortsätta må så bra det går.
Att jag ska hamna på en bra plats efter studenten.
 
Finns det någonting som skulle kunnat göra ditt år ännu bättre?
Att få ett antagningsbrev till Hogwarts. Nejdå. Men att allt hemskt som hände inte skulle ha hänt.
 
 
Vad fick dig att må bra?
Familj, vänner, att springa i skogen, min underbara hund och kaffe såklart.
 
Vem saknade du?
Fina släktingar och vänner man inte träffar lika ofta längre.
 
Vad är du mest stolt över?
Att jobbet man lägger ner på skolarbete faktiskt lönar sig.
 
listor | 2015, foto, levis, nyår | |
#1 - - Nilmas Bokhylla:

Vad roligt att läsa och många härliga bilder där!

Svar: Åh tack så jättemycket! Gott nytt år!:)
Amanda Daniels

Upp