Veckans bokbloggsfråga v.4

Barnboksbloggen har varje vecka en bokbloggsfråga till bokbloggare.
 
Vecka 4: Finns det något förlag som ditt hjärta klappar lite extra för eller vars utgivning du följer noga?
 
För att vara helt ärlig så följer jag inte något förlags utgivning speciellt noga så jag får ta och ändra på detta!
 
Jag är mycket, mycket svag för Penguins English library editions. Så fina omslag, billiga och i pocketform. Penguin har verkligen gjort klassiker mer tillgängliga och lockande, vilket jag tycker här himla bra. Sen gör alla små pingviner på deras böcker mig väldigt glad också!
Min upplaga av The time machine är också en i den här uppsättningen.
 
Annars tror jag att jag alltid läst mycket av B.Wahlströms som känns för mig som ett förlag som alltid funnits. Alla Kittyböcker jag läst som liten, twilight som jag var helt galen i ett tag och många fler jag har ståendes hemma i bokhyllan.
 
 
recensioner | |
#1 - - Zelly:

Penguins omslag till de klassiska böckerna är så himla fina.

Svar: Eller hur!!
Amanda Daniels

#2 - - Melanie:

Hej, Amanda!

Jag publicerade en boktagg idag och taggade den vidare till bland annat dig. Skulle vara jättekul och intressant om du också ville göra den. :)

http://iheartfantasy.blogg.se/2016/january/tagg-en-bok-som-verkligen-inte-behovde.html

Svar: Hej! Men åh vad roligt, det ska jag se till att göra!:)
Amanda Daniels

#3 - - Monika:

Vilka fina omslag! Det är bra om man gör klassikerna mer lockande :)

Svar: Eller hur! Många klassiker är ju väldigt bra men många tror att de är tråkiga bara för att de är gamla och har trista omslag liksom.
Amanda Daniels

#4 - - ljufa:

Det här är ett helt nytt förlag för mig. Vilka fina omslag! Man blir ju hur sugen som helst på att plocka upp en gammal klassiker när man ser de här böckerna.

Svar: Ja visst blir man! Jag vill ha allihop ståendes i min bokhylla. Det är väldigt viktigt tycker jag att göra klassiker tillgängliga, för de är faktiskt inte så svåra som man ofta tror. Kram!
Amanda Daniels

Upp