Juldagen och hårda paket

Hej, och hoppas att alla fick en lika bra jul som jag med släkt, vänner och mycket mycket mat.
 
En bild på familjens tratitionella lilla efterrättsbuffé.
 
Och idag är det juldagen och dagen efter. En sån dag då man bara borde släppa allt som har med julstressen att göra, slappna av, se på film och äta rester. Jag har dock svårt att släppa allt som borde göras och kände mig stressad redan imorse när jag vaknade. En löprunda med vovven i det fina vädret fick bli boten. Men man ser ju inte direkt att det är jul som det ser ut ute och nästan 10 grader varmt i solen...
 
Resten av dagen har jag spenderat ungefär som bilden ovan. Med en kaffekopp i handen och tittandes på julfilmer på TVn. Man får väl ta tag i allt som måste göras i morgon i stället.
 
En del hårda paket blev det också. Boktjuven av Markus Zusak som jag har velat läsa jätteläääänge och har skrivit lite mer om här. All I know now av Carrie Hope Fletcher som är så himla fin, en längre recension på den kan ni vänta er i framtiden men har också skrivit lite mer om den här. Resan till mörkret av Andrej Djakov som utspelar sig i samma universum som Metro 2033, jag har gjort en recension av första två böckerna här.
 
Nu ska jag vidare på mer äventyr till kvällen men innan dess skulle jag vilja berätta att spännande saker kommer hända i Januari som i alla fall jag är mycket taggad på men mer om det senare!
 
en bokslukares vardag | jul, levis, löpning, metro 2033, vardag | |
#1 - - Lena:

Åh Carries bok är så fin precis som hennes personlighet fast i bokform :)

Svar: Alltså Carrie verkar ju vara den finaste personen någonsin, blir alltid så glad av hennes videos:) Nu blev jag ännu mer taggad på att läsa den! Kram
Amanda Daniels

#2 - - Lena:

Kan meddela att hon är så sjukt fin som hon verkar i sina videos har träffat henne ett par gånger efter att ha sett hennes sjukt fantastiska Eponine i Les Mis i London :D

Svar: Åh!!! Blev lite avundsjuk nu;)
Amanda Daniels

#3 - - Amanda:

Åh, Boktjuven! Min absoluta favoritbok som enligt mig är ett måste för varje själ att läsa och drunkna i och bli förälskad i.

P.s. Lite roligt att vi båda heter Amanda och har varsin bokblogg som heter något i stil med "bokslukare", haha! (:

Svar: Längtar verkligen efter att läsa den!! Haha vilket sammanträffande;) vi verkar ju gilla samma typ av böcker och tycker om att fota båda två också haha xD
Amanda Daniels

#4 - - Sandra Steinick Gustafsson:

vilka härliga bilder, god fortsättning på dig!

Svar: Tack! Detsamma. Kram
Amanda Daniels

#5 - - Lena:

Om du får chansen åk till London och se den showen och gå till sceningången efteråt innan hon slutar där så får du också träffa henne. Så sjukt mysig person. Man blir så glad och fylld med energi :D

Upp