Tagg: en bok som verkligen inte behövde...

Jag blev taggad förra veckan av Melanie på I♥Fantasy att göra denna tagg. Hennes inlägg kan ni hitta här, och originaltaggen finns här.
 
1. En bok som verkligen inte behövde en uppföljare
Eragon - Christopher Paolini
Har bara läst den första boken i serien men känner mig änd relativt nöjd på något sätt och tyckte att den var ganska utdragen. Och behöver därför kanske inte tre stycken till...
 
2. En bok som verkligen inte behövde ha mer än en berättarröst
Frost - Maggie Stiefvater
Här är jag dock lite kluven eftersom jag tycker att det behövdes i vissa partier... Men allt som allt tycker jag att det kändes rätt förvirrande och lite hoppigt.
 
3. En bok som verkligen inte behövde ett omslagsbyte innan serien var komplett.
Jag tyckte att de engelska omslagen var bra mycket snyggare! Jag tycker också att det bättre fångar hårdheten i berättelsen genom grå betong och kantiga bokstäver, den svenska känns mer varm och mysig liksom vilket inte boken var.
 
4. En bok som verkligen inte behövde en kärlekstriangel
Hungerspelen - Suzanne Collins
Nu motsäger jag mig själv lite när jag säger att jag älskade triangeldramat mellan Gale, Peeta och Katniss. Men jag tror att böckerna klarat sig bra utan dramat eftersom de är så fantastiska, och sen är jag kanske vara lite bitter eftersom jag tycker Katniss valde fel person i slutet...
 
5. En bok som verkligen inte behövde finnas med i serien
Sagan om de två tornen - J.R.R. Tolkien
För mig hade det gärna fått vara två lite mer koncisa böcker, men okej jag förstår faktiskt charmen med Tolkiens utdragna och vackra skrivstil.
 
6. En bok som verkligen inte behövde en så många cliffhangers
Maze runner - James Dashner
Jag tyckte bara att det fanns cliffhangers runt varenda hörn i dessa, och jag tyckte inte att man fick svar på alla frågor ordentligt. Jag har hört att det kommit ut en extra bok till Maze runner serien nu så jag hoppas att den har lite svar på vad som egentligen hände.
 
7. En bok som verkligen inte behövde ha bara en berättarröst
Jag kommer inte på något bra svar på denna, så jag får säga pass!
 
8. En bok som verkligen inte behövde vara så populär
City of bones - Cassandra Clare
Ok jag fattar delvis hypen kring dessa eftersom jag älskade första boken! Men sen har mitt intresse tyvärr trappats av, har läst de tre första nu men planerar inte att fortsätta.
 
9. En bok som verkligen inte behövde en jämförande bokreferens
Divergent - Veronica Roth
Innan jag läste dessa böcker hörde jag att många jämförde Divergent med Hungergames, vilket jag tycker inte behövdes! Jag tycker att dessa böcker är så bra att de står stadigt på egna ben.
 
10. En bok som verkligen inte förtjänade min tid
Magi - Angie Sage
Det var flera år sen jag läste denna och jag kommer så tydligt ihåg att jag var tvungen att tvinga mig igenom den. Trots detta har jag också köpt uppföljaren, undrar om den någonsin kommer att bli läst...
 
Jag taggar alla som vill till att göra denna!
 
 
listor | |
#1 - - Melanie:

Väldigt intressant att läsa dina svar! Håller med om många av dem, ex. Eragon, Frost och Maze Runner. Roligt att du antog taggen. <3

#2 - - Elina:

kul tag! :)

Upp